Alla inlägg den 2 mars 2010

Av My & Henrik - 2 mars 2010 20:10

Ja, min bil alltså.

Jag har väl varit ganska skonad tidigare från stora bilproblem, men nu var det kanske dags. Måste det bli dags? Jag har förstås inte fått domen än, så jag vet inte vad notan hamnar på.


När jag hade kommit halvvägs till jobbet och svängde i rondellen vid Erikslund, började min bil hoppa fram tills den kom upp i 60 km/h. Jag hade lite dåligt med bensin och trodde att det kanske kunde vara lite skit och rester i systemet (vilket jag har hört kan hända).

Efter jobbet tankade jag bilen och körde på motorvägen. Märkte dock ganska snabbt att det tog en himla tid att komma upp i 110. Det tog så lång tid att jag var framme vid nästa avfart innan jag nått den hastigheten...  Jag är ju inte helt väck och förstod att något var fel. Ringde brorsan och snäll som han är kom han genast till räddning. När han öppnade motorhuven hoppade motorn och bilen lät som en fiskebåt.

- Det är bara 3 cylindrar som fungerar.

- Låter dyrt...

- Kan bli, men du ska nog inte köra mer för då kan mer gå i sönder.


Jaha, jag ringde till min lilla verkstad och körde direkt dit och lämnade min bil. De ska titta på den imorgon, ringa mig och meddela vad det kostar...


Kan väl säga att jag är på dåligt humör!!

Henke hälsar att hans bil också är sliten. Mer om det får ni höra imorgon.


/M





Av My & Henrik - 2 mars 2010 07:33

Igår var det tjejmiddag hos min kollega och vän Sofie. Hon hade kommit på den briljanta idén att bjuda hem vårt lilla gäng från jobbet- mig, Sanna och Pia. Detta ska verkligen bli en tradition! Supermysigt!

Vi kom dit redan vid 17 och när klockan helt plötsligt var 21.30 var det dags att bege sig hemåt. Några av oss hade redan gått på övertid...jag var en av dem!


Tack tjejer för en otroligt trevlig kväll med massor av girltalk! Å tack Sofie för den goda middagen, du har satt ribban!

Jag längtar redan tills nästa gång! (Sanna, vi väntar på inbjudan.)


Kram på er girls

/M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards