Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

En kväll på Harrys

Av My & Henrik - 5 mars 2010 22:20

Måste säga att jag är effektiv. Linda, är det ett tecken på oxar?

Ni förstår, min kollega alias extra-syster, har dille på stjärntecken och dess drag. Varje dag man gör något speciellt, tex igår räknade jag antal 4 kg säckar jag hade lastat på en pall, får jag en kommentar:


- Det märks att du är oxe...ni räknar allt. Räknar du allt? Henke räknar allt.


Ni andra kanske inte förstod ett dugg av det, men interngrej... Henke är alltså Lindas man.

Åter till det jag skulle berätta.

Effektiv. Jag körde direkt till Friskis för ett micropass efter jobbet. I dörren mötte jag min älskade sambo som precis kört ett pass, fick en härlig puss och kram eller två och gick sedan till kettlebellsen. Körde 30 min innan jag begav mig hemåt.

Olje-lampan tändes på bilen (visst blir man skraj när det piper och en lampa tänds i panelen?). Du kan vara lugn Sofie, jag fyller på tills på söndag!

Snabbdusch, lite fix och ser att klockan är väldans mycket. Sätt fart My. Ska ta fram min hårfön och tror ni inte den har fastnat i lådan? Jo, lådan går alltså inte att öppna. Smått panik. 

Henke sover i soffan, men jag bestämde mig för att ge honom en öm puss så att han vaknade lite sött. Går ut i hallen och svär lite på att hårfönen fastnat. Henke går upp ur soffan, suckar lite och beger sig mot byrån, får ut min hårfön... Puss på dig älskling!

Kl 17.00 Tåget går 17.04 Hoppar på min opumpade cykel och cyklar i racerfart till stationen. Står på perrongen 17.02 med biljetten i handen och andan i halsen. Grymt va?


Väl plats i Hbg mötte jag upp Sanna! Afterwork stod på schemat på Harrys. Vi beställde in fläskfilé på toast med stora goda pommes. Likey! Det tog dock över en timme att få in maten. Sanna undrade lite vart maten blev av och då bad servitören om ursäkt och sa att han bjuder på en god efterrätt. Det tackade vi förstås inte nej till. Sanna tog in cheesecake och jag kladdkaka. Det blev dessutom några cider och vin.

En väldigt trevlig kväll! Massor av tjejsnack! Vi har ju så mycket att prata om nu när vi inte jobbar i samma korridor längre. Å vi har så längt mellan våra avdelningar...

Supermysigt Sanna!


Nu ska jag lägga mig. Henke sover. Har redan varit inne och pussat på honom när jag kom hem från Hbg. Tror att jag tjatade lite väl länge för han vände sig till sist bort från mig.


- Pussa och håll om mig sen när du går och lägger dig.


Pik? Hihi.

God natt!


/M







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My & Henrik - 17 mars 2010 19:36

Som ni märkt har inte Henke varit någon ambitiös bloggare. Han tycker inte att det händer något direkt som han kan skriva om. Jag har gett en del förslag för han snackar rätt mycket här hemma... Jag tror dock inte att intresset riktigt finns där. Syn...

Av My & Henrik - 15 mars 2010 18:29

Till den omtalade lördagen (natten)... Jag har nu lärt mig att inte planera några kvällar framöver, att göra det som faller sig in verkar vara en höjdare.   Vi bjöd hit Marie (min kära gymnasiekompis) och hennes Adam. Vi trodde nog alla att det...

Av My & Henrik - 14 mars 2010 16:21

Det blev rätt sent igår. Vi hade "parmiddag" vilket resulterade i en ganska vild dansfest långt ut på morgonkvisten. Vi hade sjukt kul och jag har träningsvärk i skrattmusklerna idag. Det kommer ni nog också få när jag lagt ut inlägget och bilderna f...

Av My & Henrik - 13 mars 2010 12:21

Dagen har börjat med mysmorgon. Hur underbart är det inte att vakna av sig själv utan en pipande klocka kl 5.30? Lovely!   Varannan vecka är det boxpass på lördagar och självklart hade jag och Sara bokat in det idag. Grymt bra start med ett träni...

Av My & Henrik - 12 mars 2010 07:30

Ibland är jag och Henke som 5-åringar. Vi leker och skojar... Det är så jäkla roligt! Igår attackerade Henke mig med sin tandborste, full med tandkräm. Jag hade tandkräm i hela ansiktet och det stelnar ju på en gång. Fick flaschbacks från tonåren n...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards